menu

poniedziałek, 11 lutego 2013

TORT PISZINGER ZE ŚLIWKOWĄ NUTĄ


Odkąd pamiętam w mojej kuchni wisi kalendarz "zdzierak", w którym każdego dnia jest nowy przepis. Dość sceptycznie podchodziłam do życzenia mojej mamy o ciasto z owego kalendarza. Głównym minusem jest brak zdjęć, chociaż to pozwoliło mi uruchomić wyobraźnię. Przepis lekko zmodyfikowałam. Ciasto trzeba przygotować dzień-dwa wcześniej, aby warstwy i wafle przeszły smakiem.

Składniki:
1 opakowanie suchych wafli typu andruty (u mnie 7 wafli okrągłych)
1 szklanka cukru
1 kostka masła
1 szklanka mleka
1 szklanka mleka w proszku (pełne)
2-3 łyżki ciemnego kakao
1 szklanka orzechów włoskich
1 paczka herbatników typu petit beurre
powidła śliwkowe

Masło rozpuścić, wymieszać z cukrem powoli dolewając mleko i połowę mleka w proszku. Podzielić masę na 2 równe części. Do jednej z nich dodać kakao, następnie rozdrobnione (np. w blenderze) orzechy włoskie. Do drugiej masy dodać resztę mleka w proszku i pokruszone herbatniki. Gdyby masa okazała się za gęste można ją rozcieńczyć niewielką ilością mleka (i w drugą stronę, jeśli masa jest zbyt rzadka dodać nieco mleka w proszku). Wafle rozłożyć i smarować na przemian masą ciemną, białą i powidłami. Przykryć, lekko obciążyć i wstawić do lodówki.

 Tak wygląda ciasto zrobione zgodnie z przepisem. Mi brakowało tortowego charakteru, dlatego dodałam jeszcze masę.

Składniki:
100g masła
śmietana 36%
opakowanie cukru waniliowego
1/2 szklanki mleka w proszku

Masło w temperaturze pokojowej ubić z cukrem na gładką masę. Dodać śmietanę i mleko. Całość dokładnie wymieszać. Przykryć masą całe ciasto. Rozdrobnionymi orzechami udekorować boki.

1 komentarz: