menu

czwartek, 19 września 2013

PIZZA

Mój brat spytał mnie, gdy zagniatałam ciasto:
- A będzie mięso?
- Nie. - odpowiedziałam.
- A pieczarki?
- Nie...
- To co to za pizza?!

Teraz przynajmniej wiecie, czego możecie się spodziewać.
To mój ulubiony przepis na pizzę. Ciasto jest proste, szybkie i smaczne. Dodatki oczywiście możecie modyfikować, ba, nawet to jest wskazane (co kto lubi!). Ja jednak zakochałam się w połączeniu sosu pomidorowego, mozzarelli, oliwek, a to wszystko z dodatkiem świeżej bazylii. Dla mnie jest to połączenie idealne.
Wiele bym dała, by zjeść prawdziwą włoską pizzę w pełnym słońcu. Byle jak najdalej stąd, bo wierzcie mi lub nie, ale naprawdę lato już nie wróci. Włączyli kaloryfery, ciągle pada, krótkie spodenki są już zdecydowanie passé, a moja tęsknota za tą porą roku osiągnęła zenit właśnie dziś.


Przepis pochodzi z bloga Elizy Mórawskiej - White Plate.



Składniki na ciasto:

160 g mąki
10 g świeżych drożdży (lub 1 łyżeczka suszonych instant)
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki cukru
100 ml wody
1-2 łyżeczki oliwy z oliwek

Z podanych składników zagniatamy ciasto (możemy zrobić to mikserem). Z ciasta lepimy kulkę, którą smarujemy oliwą, przekładamy do miski, przykrywamy folią spożywczą i odstawiamy na 1-2 godziny by ciasto urosło.

Sos pomidorowy:

150 g pomidorów z puszki
1 łyżka oliwy
1 ząbek czosnku, drobno pokrojony
1/2 łyżeczki suszonego oregano
1/2 łyżeczka suszonej bazylii
1/4 łyżeczki cukru
1/2 łyżeczki soli
odrobina pieprzu

Wszystkie składniki umieścić w garnuszku. Doprowadzić do wrzenia, następnie zmniejszyć ogień i gotować 10 minut. Ostudzić.

Ciasto rozwałkować na okrąg o średnicy ok. 30 cm (im cieńszy spód, tym szybciej się upiecze). Ja najczęściej wałkuję tylko w początkowej fazie, później rozciągam ciasto palcami na pożądaną grubość. Na wierzchu ułożyć kulkę mozzarelli pokrojonej w małe plasterki, oliwki, świeże zioła. Brzegi ciasta delikatnie posmarować oliwą z oliwek.
Piekarnik rozgrzać do 260 st C. Wstawić pizzę i piec 10-15 minut: czas pieczenia zależy od grubości spodu pizzy. Jeśli jest bardzo cienki, pizza może być gotowa już po około 8 minutach.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. uwielbiam minimalizm w pizzach - a na niej sa wszystkie moje ukochane składniki

    OdpowiedzUsuń