menu

sobota, 4 stycznia 2014

MINIPIZZE

Po nocy podczas której prawdopodobnie cały świat spożywał hektolitry alkoholu (w tym i ja) potrzebowałam całego dnia... no dobra, dwóch dni na regenerację. W czwartek około czternastej stanęłam w kuchni, a jedyne co mogło wyciągnąć mnie z łóżka to po prostu potężny głód. 

Minipizze to pomysł spontaniczny. Z podanego w przepisie ciasta wyszło 6 sztuk, a z resztek wycięłam 3 malutkie serduszka. Wybieranie różnych form to dobry pomysł dla rodziców, którzy chcą zaangażować dzieci do pomocy. A skoro już nie liczyłam na danie godne wygranej w Master Chef, zamiast sosu pomidorowego, przygotowałam w miseczce ketchup przyprawiony tymiankiem i oregano. Dodatki zależą natomiast od was samych. Co kto lubi - smacznego!




Składniki na około 6 sztuk:

350 g mąki
150 ml wody
2,5 łyżeczki drożdży instant
pół łyżeczki cukru
pół łyżeczki soli
2 łyżki oliwy z oliwek

Wszystkie składniki mieszamy, a następnie wyrabiamy ciasto przez około 10 minut, aż powstanie gładkie i elastyczne ciasto. Odstawiamy na 30-40 minut w ciepłe miejsce. Po tym czasie rozwałkowujemy ciasto i wycinamy dowolne kształty. Każdy placek smarujemy najpierw przygotowanym sosem, a następnie nakładamy wybrane przez nas dodatki. Pieczemy przez około 10 minut w piekarniku nagrzanym do 220 stopni.

1 komentarz: