menu

sobota, 8 czerwca 2013

BRIOSZKI


Dawno nie przygotowywałam nic z ciasta drożdżowego, więc wczoraj był już najwyższy czas. Brioszki z kajmakiem to inspiracja z książki Rachel Khoo (klik), jednak trochę go zmodyfikowałam. A połowę ciasta połączyłam z dżemem truskawkowym, który zrobiłam kilka dni temu.

Składniki na ciasto:

500g mąki pszennej
75g masła
75g cukru
200 ml mleka
30g świeżych drożdży
2 jaja
szczypta soli

Drożdże rozcieramy z łyżką cukru i odrobiną ciepłego mleka. Odstawiamy do wyrośnięcia na kilka minut. Do miski wsypujemy mąkę, cukier, sól, mleko, roztopione i przestudzone masło, jaja, dodajemy zaczyn i zagniatamy elastyczne ciasto. Odstawiamy ciasto do zwiększenia objętości (moje czekało całą noc).

Brioszki z truskawkami


Na te brioszki przeznaczyłam połowę przygotowanego ciasta oraz dżem truskawkowy.

Sposób wykonania możecie zobaczyć tutaj.



Drożdżowe brioszki z kajmakiem i jabłkami 


Wyrośnięte ciasto wykładamy na oprószoną mąką stolnicę. Rozwałkowujemy je na kształt prostokąta, smarujemy masą kajmakową, wykładamy jabłka i zwijamy w rulon wzdłuż dłuższego boku. Kroimy na 6-8 części i wkładamy do tortownicy, wyłożonej papierem do pieczenia. Smarujemy wierzch rozbełtanym jajkiem.
Wstawiamy do nagrzanego do 160 stopni piekarnika i pieczemy około 30-40 minut.


5 komentarzy:

  1. ładne, nawet bardzo ładne. i ten uroczy serduszkowy kształt <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wybieram wersję serduszkowo-truskawkową :)

    OdpowiedzUsuń
  3. anielskieprzysmaki.pl-piękne i pewnie pyszne.Pozdrawiam.Monika

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ urocze te serduszka!
    Kolejna książka, która mi się marzy, ech...

    OdpowiedzUsuń